دستگیری ۴۳۱ عضو داعش در عربستان
توپ بلاگ

وزارت کشور سعودی از دستگیری ۴۳۱ هوادار گروه تروریستی داعش در این کشور که اکثریت آن‌ها شهروند سعودی هستند خبر داد.
 اسکای نیوز، وزارت کشور عربستان اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور طی هفته‌های گذشته موفق شدند چندین باند تروریستی مرتبط با داعش را که از مناطق نا آرام در خارج از این کشور هدایت می‌شدند، دستگیر کنند.


بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی عربستان تاکنون 431 تن را در این رابطه که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها شهروند سعودی هستند دستگیر کرده‌اند. در بین دستگیر شدگان شماری از اتباع سایر کشورها از جمله یمن، مصر، سوریه، اردن، الجزایر، نیجریه و چاد نیز دیده می‌شوند.
بنا به اعلام وزارت کشور سعودی، هدف قرار دادن نمازگزاران در روستای الدالوه در استان شیعه نشین الاحساء در شرق عربستان، حمله تروریستی به مسجد امام علی بن ابی طالب در شهر القدیح در منطقه الشرقیه، تیراندازی به یک گشتی امنیت عمومی در شرق شهر ریاض و تیراندازی به یک گشتی امنیت تاسیسات از جمله اقدامات تروریستی بوده است که توسط این باندها صورت گرفته‌ است.

وزارت کشور عربستان همچنین  اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور چندین عملیات تروریستی برای هدف قرار دادن مساجد ریاض و منطقه الشرقیه در خلال ماه رمضان را خنثی کرده است.

این وزارت‌خانه افزود که نیروهای امنیتی این همچنین 144 نفر را که در راستای عضو گیری و انتشار تبلیغات گمراه کننده در اینترنت فعالیت می‌کردند، دستگیر کرده‌اند.

وزارت کشور عربستان همچنین اعلام کرد در خلال عملیات علیه تروریست‌ها 37 تن از نیروهای امنیتی و غیرنظامی کشته و 120 تن نیز زخمی شدند. این در حالی است که 6 تن از تروریست‌ها نیز کشته شدند.

انتشار این خبر در حالی است که اسناد و شواهد از حمایت‌‌های گسترده مقامات آل سعود از گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله داعش و النصره حکایت دارد.

مقامات سوری نیز بارها با هشدار به مقامات آل سعود نسبت به پیامدهای حمایت آن‌ها از گروه‌های تروریستی تاکید کردند که روزی آتش این حمایت‌ها دامن آن‌ها را خواهد گرفت.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 27 تير 1394برچسب:, :: 21:22 :: نويسنده : عرفان

درباره وبلاگ

سلامممم خـــــوبــــي بــــــه وبـــــلـــاگــــ تـــــوپـــــــ بـــــــــلـــا گــــــ خــوشـــــ آمــــــديـــــــــد
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان توپ بلاگ و آدرس topblogs.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.بازيد وبلاگ يا وب سايتتان فوق العاده ميشود

 

 

 

 

 





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 144
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1


Instagram موبایل کودک تاچ می